| Příspěvky | 
                        
                        
                    
                        | admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 28. 8. 2007 17:13:27
 
 Já jsem si ty fóra prošla, než jsem založila tohle a snad jsem slepá, ale podle mě v předešlém fóru, žádné podmínky nejsou.
 | Odstranit | 
                    
                        |  | 
                
                    
                        | Podmínky pro veterána admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 28. 8. 2007 12:00:51
 
 Dobrý den,  chtěla jsem se zeptat kde bych našla veškteré podmínky k převedení auta na veterána, jaká auta mohou být veteránem (rok), co je k tomu všemu potřeba, výhody,  nevýhody a pod. Děkuji
 | Odstranit | 
                    
                        |  | 
                
                    
                        | admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 4. 9. 2007 9:43:47
 
 Takze pokud je auto po technicke strance (i te historicke) v poradku, tak jde "jen" o to prokazani skutecneho roku vyroby? To by snad podle VIN cisla nemel byt problem. Jestli auto ma nebo nema originalni papiry jeste nevim, nemluvil sem s prodejcem, teprve zjistuji informace kolem.
 
 Jinak vam MOC DEKUJI za informace.
 | Odstranit | 
                    
                        |  | 
                
                    
                        | admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 4. 9. 2007 8:40:12
 
 U novějších vozidel je potřeba prokázat skutečný rok výroby. V ideálním případě jsou to originál papíry, i když odhlášené. Pokud nejsou k dispozici, je třeba u výrobce nebo dovozce značky sehnat vyjádření, že právě tohleto konkrétní vozidlo bylo vyrobeno v daném roce. Podle VIN čísla by to měl dovozce dané značky bez problémů napsat. Takže vždy je lepší, kupovat auto i s původními doklady a pokud nejsou, tak si ještě před koupí sehnat ověření roku výroby. Řešili jsme u nás v klubu podobný problém, kdy majitel neměl k vozidlu žádný doklad (jen kupní smlouvu) a můžu říct, že to dalo dost shánění a starostí než se nám podařilo prokázat, že vozidlo vyrobené v malé firmičce, dnes už zaniklé, je skutečně dostatečně staré. Ale určitě bych doporučoval nejdříve se obrátit na nějaký klub v okolí, kde určitě poradí (alespoň u nás v klubu každému vše rádi vysvětlíme a poradíme).
 | Odstranit | 
                    
                        |  | 
                
                    
                        | admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 4. 9. 2007 6:46:08
 
 Nejsem komisař a tak nejsem častým účastníkem testací, ale jistě to nebude záviset na tom, jak se vyspí. Každopádně se bude takovéto vozidlo lépe testovat u klubu, který sdružuje příznivce youngtimerů než veteránů. Třeba náš klub takovéto vozidlo asi neotestuje, i kdyby bylo nikdy nejeté – protože je to mimo odbornost našich komisařů, kteří se zajímají o stroje předválečné.
 Není na závadu, než vozidlo dovezete, se zajít s obrázky zeptat do nejbližšího VC, kde mají komisaře s oprávněním provádět klubové testace, co na to oni a jestli ho otestují. Krajská je většinou už jen formalita (pokud je vozidlo po technické stránce v pořádku).
 | Odstranit | 
                    
                        |  | 
                
                    
                        | admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 4. 9. 2007 6:18:12
 
 No samozřejmě předpokládejme že tyhle ty náležitosti v pořádku budou, jde mi teď čistě o tu papírovou část. Jinak teda když jste to nakousl, je někde nějakej článek co ještě třeba projde a co už neprojde, nebo to prostě jen záleží na tom jak se komisař posuzující "původnost" a historickou hodnotu vozidla vyspal? Jde mi o to jestli mě třeba nevyrazí za neoriginální šaltrpáku, nebo třeba čalounění... budu muset měnit čalounění samozřejmě uvažuju pouze o tom nechat si vyrobit čalounění takové jaké bylo původně a to i včetně materiálu, ale už to prostě nebude originál, není třeba tohle na škodu? Co třeba neoriginální  barva?
 
 DIKY
 | Odstranit | 
                    
                        |  | 
                
                    
                        | admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 3. 9. 2007 17:10:01
 
 To, že existuje jakási hranice, neznamená, že automaticky každé vozidlo vyrobené před rokem 1982 bude uznáno za veterána. Záleží na stavu, originalitě... a na komisařích.
 Zde nemusí být ten zásadní problém chybějící dokumentace.
 | Odstranit | 
                    
                        |  | 
                
                    
                        | Dovoz veterana admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 3. 9. 2007 16:53:32
 
 AHoj, taky bych měl dotaz, v tomto foru sice již padla tato otazka, ale nezda se mi že by bylo uspokojivě odpovězena...
 
 Jedná se mi o toto, mám vyhlídnuté auto z roku 1980 a to by měl být už pokud se nepletu veterán. Problém je ten že to auto je dovezeno z ciziny (Švícarsko), takže asi na normální SPZ ho nenahlásím (i když by to asi bylo lepší a jednodušší kdyby to šlo). Myslíte že bude nějakej problém s přihlášením ho jako veterána? V žádném klubu ani nikde jinde nejsem, ale s tím by zase asi nebyl takovej problém, jde mi spíš o to jestli se někdo nebude ohánět nějakým chybějícím dokumentem nebo něčím podobným. Jde vůbec přihlásit na veterána vůz který nebyl v evidenci vozdiel ČR?
 
 Děkuji za informace a pokud to tu už bylo zodpovězeno omlouvám se za zbytečný dotaz a jen mi hoďte konkrétní link na daný thread... ale doufám že jsem ho jen nepřehlédl. Děkuji.
 | Odstranit | 
                    
                        |  | 
                
                    
                        | admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 30. 8. 2007 18:19:21
 
 Děkuji moc za odpověď, ne embéčko není můj případ, auto sice mám, staré je dost, ale do veterána má daleko :lol: . Zjišťovala jsem tyto informace dědovi, jelikož mu nedávno jeden pán v servise řekl, že by jeho auto od něho koupil, že by to mohl být veterán, tak mě poprosil, ať mu to zjistím. Tak Vám ještě jednou děkuji.
 | Odstranit | 
                    
                        |  |