Svetlo

Zpět
  •  « 1 » »| 
    Příspěvky

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 3. 1. 2013 19:34:48

    To je velmi pěkné a vyčerpávající.
    Chtěl jsem pouze upřesnit původní dotaz a ne s Vámi diskutovat, přestože jsou Vaše znalosti velmi poučné. Vycházel jsem převážně z elektrických imstalací vozidel. Rád samozřejmě uvítám jakékoliv další informace.

    Děkuji Vám

    Bartoń

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 3. 1. 2013 14:37:00

    Tož si to projedem....

    [u:9df4d9c5cd]Tatra 57 čistá ( kapota žehlička ):[/u:9df4d9c5cd]
    Světla Bosch, Joro: Jak píšete jsou skutečně podobné po rošroubování rámečku se "lezlo" do útrob reflektoru. U Jora se dalo štelovat ohnisko žárovky na patici.
    A od novoty také reflekotry Scintilla !!! - ovšem malé množství, na dobových fotech jsem viděl tři rozdílné vozy.
    Průměrově většinou 170 mm.
    Rovné skla.
    [u:9df4d9c5cd]
    Tatra 57 A Áčko.[/u:9df4d9c5cd]
    První Áčka úplně stejné, Jora a Bosche jako u Hadimršek.... Stačí si projít dobové fotky a prospekty. Průměrově 170 mm. [u:9df4d9c5cd]Na toto jste úplně zapomenul ![/u:9df4d9c5cd]
    Střední produkce: Světla Bosch 200 mm, hrnec není úplně "šiška" = stejné v roce 1935 i s Tatrou 75.
    Závěr produkce: Světla Joro i Bosch, hrnce - šišky, průměrově 170 !!! i 200 !!! mm, skla vypouklé,
    Ne všechny osazeny kontrolkou, větší část použita bez kontrolek.

    [u:9df4d9c5cd]Tatra 75.[/u:9df4d9c5cd]
    První T-75: Stejný systém reflektorů Joro a Bosch, jako u Hadimršek a Prvních Áček, ale větší průměr 200 mm !!!.
    Střední produkce: opět jako u středních Áček: Světla Bosch 200 mm, hrnec není úplně "šiška".
    Závěr produkce: Světla Joro i Bosch, hrnce - šišky, průměrově většina 200 mm, skla vypouklé ale viděl jsem i na dobových fotech 170 mm.
    Opět i použití reflektorů s kontrolkou.
    V současné době vím u jené fotce, kde jsou vidět reflektory Scintilla.

    [u:9df4d9c5cd]Tatra 57 B Béčko.[/u:9df4d9c5cd]
    První Béčka: Spíše použití menších tedy 170 mm reflektorů Joro i Bosch.
    Po válce bych řekl, že je možno vidět obojí použití, tedy 170 i 200 mm. Řekl bych, že převládala světla větší.

    Ad METEOR Praha:
    Mám k těmto světlům letáček, kde je uváděno pro vozy Tatra, Nedovolím si tvrdit, že NIKDY.... Ale sám nevím !

    Jinak ty patice a paraboly a různé mixe světel jsou jasné, časté a dnes je v tom pěkný guláš.

    Ono ani tak nejde o to, zda někdo kdy pracoval v závodě Tatra, aby posoudil co a jak bylo.
    Chce to pozorovat, porovnávat a uvažovat.

    Dostupnou literaturu, která by řešila kvalitně podrobnosti vozů Tatra neznám.

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 3. 1. 2013 13:43:25

    Dobrý den,
    pokud se bavíme o prvovýrobě, tak u vozidel Tatra 57 čistá - žehlička byly použity světlomety BOSCH nebo JORO, ale tyto byly tvarově skoro shodné a skla byly u obojích rovné. Tatry 57A měly světlomety BOSCH nebo JORO, ale již tvaru na Vaší foto a skla byly již vypouklé a právě zde byla použita u světlometu JORO kontrolka. Tatry 57B měly v průběhu válečných let světlomety BOSCH shodné jako T 57A, ale ty neměly kontrolku. V poválečných letech pak byly nahrazeny jinými světlomety naší výroby. Tatra 57 K ja jiná kapitola. Vozidla Tatra 75 byly osazeny světlomety větší velikosti i průměru (205 mm). Lze tedy usuzovat, že tento typ světlometu JORO o průměru 180 mm a s kontrolkou byly v prvovýrobě namontované pouze na typ T 57A. Samozřejmě nelze vyloučit i možnost náhradní montáže v počátku na T 57B. Lze toto vysledovat i podle elektrické instalace. Pokud byla použita el. instalace Scintilla, pak byly světlomety JORO a pokud byla použita el. instalace BOSCH, pak byly i světlomety BOSCH. Na žádmou Tatru nebyly v prvovýrobě osazeny např. světlomety METEOR. V průběhu let se toto samozřejmě mohlo změnit a nyní najdete různé světlomety na uvedených vozidlech. V průběhu let se měnil i tvar obrouček a objímek žárivek světlometů a nyní najdete i různé kombinace světlometů .
    Skutečností je však to, že pouze světlomety průměr 180 mm zn. JORO byly vybaveny kontrolkou. Kontrolku měly i světlomety JORO 205 mm a BOSCH 200 a 220 mm.
    Podle způsobu uchycení a polohy kontrolky lze pak identifikovat právě levý světlomet do vozidla TATRA 57A.
    Já jsem samozřejmě v té době v Tatře nepracoval a tedy nemohu nějaklou záměnu vyloučit. Dostupná literatura však jiné údaje neuvádí.

    Bartoň

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 3. 1. 2013 13:04:05

    Pane Bartoň, tak to jsem dlouho nečetl...

    Velice rozhodná tvrzení :lol:

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 3. 1. 2013 0:16:41

    Dobrý den,
    toto je levé světlo z Tatry 57 A. Ostatní Tatry měly jiná světla. Kontrolka a tento typ světlometu byl pouze na T57A. Tatra 57 B měla jiný tvar světlometu a neměla kontrolku. Tatra 75 měla velké světlomety a T 52 měla zcela jiné světlomety.
    Bartoň

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 26. 12. 2012 17:53:31

    Zdravím,
    mají uchycení na trubku, tak třeba na Tatrovky 57a,b, 75, 52.
    V podstatě je to dobový univerzál, byl k zakoupení u prodejců ND.
    Toto budou světla zn. JORO, mám ty samé s kontrolkou, ale s uchycením na kloub ( Aero 30, 50... )
    Světlo
    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 26. 12. 2012 16:01:16



    Mám dotaz, na které vozy se montovaly světla Joro s červenou kontolkou v horní části :?:
 
Celkem inzerátů:
28607
Za posl.24 hodin:
31
 
Počet online uživatelů:
?
Jarní Rallye 2024 23.05.2024 - 26.05.2024 10. sraz Mercedes-Benz Tachov 2024 24.05.2024 - 26.05.2024 AIR-AUTO-moto veteranfest Drahotuše 24.05.2024 - 26.05.2024 Výstava motocyklů Ogar 24.05.2024 - 26.05.2024 Na Ogaru zemí českou 2024 24.05.2024 - 26.05.2024 Orientační závod historických vozidel Vysočina 2024 24.05.2024 - 26.05.2024 11. jarní Wartburg sraz Seč 24.05.2024 - 26.05.2024 Sraz automobilů Moskvič 24.05.2024 - 26.05.2024 34. sraz Škoda historic fan clubu Hradec Králové 24.05.2024 - 26.05.2024 Schöberbergrennen 2024 24.05.2024 - 26.05.2024 Po pašeráckých stezkách 25.05.2024 - 25.05.2024 Burza Bohuňovice u Olomouce 25.05.2024 - 25.05.2024 Burza Tchořovice 25.05.2024 - 25.05.2024 Jízda veteránů pod Ještědem 2024 25.05.2024 - 25.05.2024 Victorinox Britská Rally Kokořín 11 25.05.2024 - 25.05.2024 Veteran Rallye Ostrava 2024 25.05.2024 - 25.05.2024 32. Rasmussenovy Lažany 25.05.2024 - 25.05.2024 34. JHV okolím Plzně 25.05.2024 - 25.05.2024 Studenecké míle 17.ročník 25.05.2024 - 25.05.2024 MotorFest Slatinice 25.05.2024 - 25.05.2024

iVeteran.cz