Historie predválecných prístroju Škoda (Aero, Praga, Tatra)

Zpět
  •  « 1 » »| 
    Příspěvky
    Historie předválečných přístrojů Škoda (Aero, Praga, Tatra)
    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 10. 10. 2014 22:31:17

    Dobrý den,
    velice rád bych otevřel velké téma historie a vývoj samostatných a sdružených přístrojů.
    Vycházím ze znalostí a zkušeností s vývojem přístrojů u fy. ŠKODA od začátku 30tých let do let válečných. (Pro mně je to tzv. profesní "deformace" jelikož jsem měl na starosti vývoj přístrojů u ŠKODY od Favorita do Octavie I....dále pak jen zástavby)

    Ale vraťme se k tématu...v letech´32-´33 na vozech ŠKODA 422, 633, 430, 645 se jednalo o přístroje fy. Jaeger pod niklovaným štítem s obdélníkovými výřezy. U vozu 422 byl pouze rychloměr v jednodušším štítu, bez bočního osvětlení do 100km/h. U ostatních typů byly 2 přístroje: 4 nebo 8-mi denní hodiny Jaeger s nápisem "ŠKODA" nebo později "slepicí" nad hřídelí ručiček a rychloměr do 120km/h (základní verze rychloměr s celkovým počítadlem nebo plus s denním počítadlem (příplatková verze, u 645 automaticky)
    Boční osvětlení přístrojů bylo u 645 automaticky, u ostatních za příplatek....pokud boční osvětlení nebylo, tak na rychloměru byla každá druhá cifra větší.

    Dále byly přidávány na přání 1-3 přístroje. U ŠKODY Většinou již pouze kulaté, ale na přání byly zakomponovány s obdélníkovými výřezy bez štítu a chromovaných rámečků v řadě vedle hlavního štítu s rychloměrem a hodinami: nízkotlaký benzinoměr od fy MAXIMALL Berlin nebo Jaeger, teploměr Jaeger a ampermetr Jaeger. Je možné že se používaly i od jiných firem, ale pak záleželo kde byl vůz karosován a jaké bylo přání zákazníka. Tyto přístroje v základní nabídce nebyly krom 860ky.
    Škoda měla ve štítu přístrojů 2 výřezy na šířku a Praga 2velké na výšku plus jeden nebo tři menší.
    Přístroje byly samozřejmě v kulatých krabičkách, pouze ciferníky byly designově hranaté.

    U Pragy používali přístroje od fy. VDO....grafika byla podobná jak u Škody, akorát dodatečné přístoje byly zakomponovány do štítu přístrojů s obdélníkovým výřezem, u Alfy byl jeden menší výřez pro palivoměr nebo teploměr a u Grandu byly 3 menší výřezy pro ampermetr, palivoměr a teploměr. Většinou šlo opět o přístroje fy. VDO ale je možné že se dodávaly i od jiných firem.

    Velice rád bych uvítal Vaše zkušenosti, znalosti a poprosil bych o doplnění, upřesnění;)
    Fotografie časem doplním....další příspěvek budou leta ´34 -´35 a ´30 - 31
 
Celkem inzerátů:
29654
Za posl.24 hodin:
107
 
Počet online uživatelů:
?
16. South Bohemia classic 05.09.2025 - 06.09.2025 Sraz aerovek na Konopáči 05.09.2025 - 07.09.2025 Sraz vozidel Československých #3 05.09.2025 - 07.09.2025 Zbraslav-Jíloviště 06.09.2025 - 07.09.2025 O zlatý Otavský valoun 06.09.2025 - 06.09.2025 Flattrack Americká plochá dráha 06.09.2025 - 06.09.2025 IV. Veterán Tour 2025 06.09.2025 - 06.09.2025 Chotusice - burza historických vozidel, dílů a starožitností 06.09.2025 - 06.09.2025 Historici v Roudnici 06.09.2025 - 06.09.2025 Den s eMBéčkem 2025 06.09.2025 - 06.09.2025 Jesenná motoristická burza KHV Holíč 07.09.2025 - 07.09.2025 Tachlovický trojúhelník 2025 07.09.2025 - 07.09.2025 Jesenná motoristická burza KHV Holíč - P o z o r zmena !!! 07.09.2025 - 07.09.2025 Auto moto burza a bleší trhy Svitavy 07.09.2025 - 07.09.2025 Auto-moto-farmářské trhy Tuhaň u Semil 07.09.2025 - 07.09.2025 XVI. oldtimer bohemia rally 11.09.2025 - 13.09.2025 IV. youngtimer bohemia rally 2025 11.09.2025 - 13.09.2025 16. ročník Historic Jizera 2024 12.09.2025 - 13.09.2025 Jeep Jamboree 2025 12.09.2025 - 14.09.2025 Burza Bohuňovice 13.09.2025 - 13.09.2025

iVeteran.cz