Opravdu chtete smazat tento příspěvek?
Historie predválecných prístroju Škoda (Aero, Praga, Tatra)
Zpět
-
Příspěvky
|
Historie předválečných přístrojů Škoda (Aero, Praga, Tatra)
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 10/10/2014 10:31:17 PM
Dobrý den,
velice rád bych otevřel velké téma historie a vývoj samostatných a sdružených přístrojů.
Vycházím ze znalostí a zkušeností s vývojem přístrojů u fy. ŠKODA od začátku 30tých let do let válečných. (Pro mně je to tzv. profesní "deformace" jelikož jsem měl na starosti vývoj přístrojů u ŠKODY od Favorita do Octavie I....dále pak jen zástavby)
Ale vraťme se k tématu...v letech´32-´33 na vozech ŠKODA 422, 633, 430, 645 se jednalo o přístroje fy. Jaeger pod niklovaným štítem s obdélníkovými výřezy. U vozu 422 byl pouze rychloměr v jednodušším štítu, bez bočního osvětlení do 100km/h. U ostatních typů byly 2 přístroje: 4 nebo 8-mi denní hodiny Jaeger s nápisem "ŠKODA" nebo později "slepicí" nad hřídelí ručiček a rychloměr do 120km/h (základní verze rychloměr s celkovým počítadlem nebo plus s denním počítadlem (příplatková verze, u 645 automaticky)
Boční osvětlení přístrojů bylo u 645 automaticky, u ostatních za příplatek....pokud boční osvětlení nebylo, tak na rychloměru byla každá druhá cifra větší.
Dále byly přidávány na přání 1-3 přístroje. U ŠKODY Většinou již pouze kulaté, ale na přání byly zakomponovány s obdélníkovými výřezy bez štítu a chromovaných rámečků v řadě vedle hlavního štítu s rychloměrem a hodinami: nízkotlaký benzinoměr od fy MAXIMALL Berlin nebo Jaeger, teploměr Jaeger a ampermetr Jaeger. Je možné že se používaly i od jiných firem, ale pak záleželo kde byl vůz karosován a jaké bylo přání zákazníka. Tyto přístroje v základní nabídce nebyly krom 860ky.
Škoda měla ve štítu přístrojů 2 výřezy na šířku a Praga 2velké na výšku plus jeden nebo tři menší.
Přístroje byly samozřejmě v kulatých krabičkách, pouze ciferníky byly designově hranaté.
U Pragy používali přístroje od fy. VDO....grafika byla podobná jak u Škody, akorát dodatečné přístoje byly zakomponovány do štítu přístrojů s obdélníkovým výřezem, u Alfy byl jeden menší výřez pro palivoměr nebo teploměr a u Grandu byly 3 menší výřezy pro ampermetr, palivoměr a teploměr. Většinou šlo opět o přístroje fy. VDO ale je možné že se dodávaly i od jiných firem.
Velice rád bych uvítal Vaše zkušenosti, znalosti a poprosil bych o doplnění, upřesnění;)
Fotografie časem doplním....další příspěvek budou leta ´34 -´35 a ´30 - 31
|
Odstranit
|
|
|