Škoda 1000 MBG

Zpět
  •  « 1 2 » »| 
    Příspěvky

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 4. 2. 2008 14:01:53

    Jo jo, myslím že mám DIF o průměru 21! Ale potěšila mě hlavně ta věta, že jste do tohoto vozu zažrán :o To já taky! No, snad to rozhejbu a bude zase brázdit okresní silničky a srazy. Tak mi držte palce. Zdravím "kolegu"

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 4. 2. 2008 11:52:11

    ale to neee, nejsem, spíš tady jen machruju :(

    víte, to spíš, ikdyž tedy nečtu, celé vozidlo mě tak fascinuje, že jsem pročetl a pročítám stále dokola knihu od V. Bati - Údržba a opravy ... 1000MB - MBX - MBG, tam je to krásně popsáno

    po porovnání jsem na internetu stáhl článek o Feliciích (starých) a tam to píšou obdobně

    život mě dokonce naučil jedno, ničemu nevěř, tedy teoreticky pokud vezmu karbec z první 100vky typ tuším 3170, přehodím sytič a trysky a hned mohu na otázku "je na MBG?" tvrdit "ano je" tedy ve smyslu "jde tam, ikdyž na MBG není", to jsou dnes dvojí výklady, často viditelné na burzách, kdy vám někdo něco nutí že to tam jde, tedy patří, ale sám víte že nepatří
    (tím tedy opomíjím, že to je dif 23, a vy máte jistě pr. 21 mm, abych tu nešiřil fámy)

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 4. 2. 2008 11:39:50

    Holt jste machr, se musí uznat :wink: Kam se na to hrabu. Opravdu mě ten chlapík ujišťoval, že je to na MBG origo, tak nevím. Třeba se potkáme v srpnu na SLETu 008, kde to můžeme porovnat :D Ale díky moc

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 4. 2. 2008 11:30:48

    ne ne, dva jsou dva :lol: a pojede to tak i tak (ale za jinou cenu)

    myšleno takto, kdo je neznalý, má doma dvojité sání, posadí na to karbecy co najde doma a prodá ... ale jestli to jsou ty správné už se neřeší! Stejně tak jak má být přední typ 27 (resp. 32 BS 27) a zadní 19, což není za problém, liší se jen soustavou trysek, čili se stejně musí přetryskovat dle tabulky v knize
    tím narážím na obohacovač = ta malá zahnutá trubička nahoře co směřuje do difuzoru = plní funkci v dodání paliva při prudkém přidání plynu, no a tohle právě udělá ten druhý karbec (myšleno jako dvojice, ne že by jen ten druhý, ale prostě "pár" vykoná stejnou funkci jako ta trubička - laicky řečeno), tlak k ní dodává ta pumpička s kůží, tedy systém: pumpička (akcelerační pumpička, laicky AC x neplést s AC pumpou)-> tryska (vytočena a zaslepeno šroubem) -> injektor (zahnutá trubička, může být i rovný kolík), čili pumpička jde "naprázdno", ale ve skutečnosti jejím otvorem (tzv. tryska obtoku pumpičky) něco málo paliva proteče do emulzní komory

    sám mám 1000MBX, obohacovače zaslepeny - v originálu od koupení ještě po dědovi. Onehdá byl u mě kamoš na čumendu a obdivoval sání. Při ukázce běhu motoru se zarazil: "tý voe, tobě nejdou ty trubičky nahoře a přitom mi na křižovatce ujedeš" (on má Š120 SEDR karbec) --- po dlouhé debatě jsme se dostali až sem, kde totéž říkám Vám, podloženo knihou

    s vozem a při normální jízdě balancuji na 7.5 l/100 a nepozoruji, že by se při akceleraci nedostávalo paliva, když teda nemám obohacovače (zapojovat pro rozdíl jsem nezkoušel = nutno celé poštelovat)

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 4. 2. 2008 11:23:26

    Třeba si nerozumíme! Já si asi mylně myslím, že AC pumpičky jsou ty zahnuté uzounké trubičky, jak míří ke klapce! Ale jestli to je obohacovač...? To teda fakt nevím, ale rozhodně vím, že je to to, co už benzín začalo stříkat :D

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 4. 2. 2008 11:12:40

    Také možné. Ale prodávající mi tvrdil, že jsou na MBG! No ještě vyhráno není, uvidíme, co mi řeknou po tom seřízení. Buď to poběží anebo tam narvu zase jeden karbec, což by mě ale hóóóóodně mrzelo :cry:

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 4. 2. 2008 10:27:33

    nebudu do toho rýpat, možná to někdo jen osadil karburátory, které na to nejsou stavěny (nesladěny do dvojice _ tuším že jste je tu dlouho sháněl, tak proto co jste koupil, pardon pokud se pletu),
    podle literatury a zkušeností nemají fungovat (pumpičky jsou naprázdno, ale místo trysek obohacovače jsou ucpávky) = velká spotřeba, přehlcování motoru
    ale pokud jede, tak jede :P

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 4. 2. 2008 8:08:33

    Tak už je tam mám naštelovaný. Za A, pravda byla v těch zatuhlejch gumových pumpičkách a za B, není pravda, že AC trysky nejsou zaslepené, už krásně foukají benzínek :D Sice na chvíli naskočí a pak to stejně zhasne, takže to asi nechám u někoho seřídit. Sem ale rád, že je motor OK :lol:

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 30. 1. 2008 10:01:33

    Neviděl bych to tak tragicky, poptal bych se po okolí, většinou každý vetší servis má stolici na seřízení karkurátorů a na netu je možno si stahnout parametry jednotlivých karburátorů včetně podtlaků,atd....
    Jak ale tu bylo již výše řečeno, než začnu pitvat karburaci,musím mít jistotu,že ostatní je "ready" od kompresí až po vzduchový filtr.
    A zase jestliže se do toho pustím sám, začínám od základu,tzn rovinnost a těsnost příruby, porovnání trysek,..... V každém případě je dobré si alespoň prostudovat základní literaturu.

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 30. 1. 2008 8:36:24

    Jojo, tak ty sem přesně zkoušel a to dokonce motor na moment chytnul a otočil! Ale pak zase ende. Teď karboše právě čistim a když to i pak nepojede, tak to asi shodím ze skály :twisted:

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 28. 1. 2008 13:41:14

    A ještě existuje speciální spreye na startování. Obsahují eter a jsou určeny hlavně pro startování za chladna. Každopádně jsou velmi účinné. Dají se koupit na skoro každé benzínové stanici.

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 28. 1. 2008 9:01:49

    to "stání přes zimu" je všeobecně problém, to pak nikdy nechce chytat - benzín zatuhne, zalepí otvory ... chce to motat a motat starterem až chytne
    pomáhá i stříkačkou dát benzín trošku!!! přímo na klapky 8)

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 28. 1. 2008 8:54:29

    Díky, díky moc :D Motor snad je ok, jen přes zimu stál, jinak celej rok jezdil. Potrubí jsem také čistil, zkusim tedy rozebrat ty trysky

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 28. 1. 2008 8:45:13

    to je ve skutečnosti i fakt, navíc podle literatury...

    pokud je v plováku palivo = AC pumpa (dole na boku motoru) funguje
    tedy je chyba někde v tryskách, sání, hlavě ... čili motor nenasaje. Buď zanesená tryska (tedy obě), může být u bordel v potrubí, v nejhorším případě motor po smrti, kdy netěsní a nesaje. Benzín tam sám nikdy neteče spádem, ale je jen nasáván (se vzduchem)

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 28. 1. 2008 8:32:01

    Sorry za otravování, ale... Omlouvám se, ty karbece jsou samozřejmě spojeny jen táhly akcelerátoru :oops: ! Takže si myslíte, že mám prudce sešlápnout plyn? Mě je fakt divný, že by nešly hned dvě pumpičky najednou, ale to, co píšete, dává smysl. jenže mě to fakt ani neškytlo... :(

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 28. 1. 2008 4:10:42

    nebo alespoň Felicie to tak má, oba karbecy jsou spojeny táhlem a jdou současně. Obohacovač (ta trubička nahoře zahnutá + pumpička jsou odpojeny, resp. zaslepena tryska k nim přivádějící palivo), její nedostatek doplňuje právě druhý karburátor, jinak při prudkém sešlápnutí plynu se motor zahltí ... tohle je v každé knize k Felicii.
    Palivo tam teče pouze z bočního otvoru difuzoru přímo ke klapce = do sání = do hlavy.

    Perlička na konec :roll: totéž nyní čtu v knize o Š 1000MB - MBX - MBG

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 27. 1. 2008 21:32:56

    Cože???!!! Jako že ty pumpičky nemajií fungovat?! :shock: Jedná se opravdu o dva karburátory, ale absolutně nijak nejsou na sobě závislé (žádným mechanismem spojené)! Jak se tedy do hlavy motoru dostává palivová směs, kdyby akcelerační pumpičky nepremávaly? Ale všem mockrát díky, vrhnu se do čištění a drhnutí :D
    P.S. dle literatury jsou to dva stejné karburátory Jikov 32 BS - 27 a Jikov 32 BST - 19 (BS: zaslepený sitič).

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 27. 1. 2008 12:33:13

    pokud se jedná o 2x karbec, tedy ve dvojici, tak akcelerační pumpičky jsou vyřazeny z provozu (je nahrazuje použití obou karbeců - viz literatua)

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 27. 1. 2008 10:13:03

    Ac pumpy viz výše. Pokud jsou suché svíčky, jsou asi úsadami přicpané všechny okruhy karburátoru. Ono by neškodilo nastudovat alespoň základní literaturu. K tomuto něco sehnat problém není.

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 27. 1. 2008 7:39:00

    Díky, díky. Jenže je mi divný, že ani jedna akcelerační pumpička nejde! Palivo vůbec nejde do hlavy motoru, to prostě ani škytnout nemůže! Nechápu, co s tím je?
 
Celkem inzerátů:
28565
Za posl.24 hodin:
21
 
Počet online uživatelů:
?
53. Křivonoska 2024 11.05.2024 - 11.05.2024 Jarní vyjížďka VCC Červená Voda 11.05.2024 - 11.05.2024 AUTO-MOTO-veteran burza Drahotuše 11.05.2024 - 11.05.2024 Auto moto burza Záluží 11.05.2024 - 11.05.2024 Veteráni na zámku 11.05.2024 - 11.05.2024 Kopec Krhová 2024 11.05.2024 - 11.05.2024 Velká cena Ekymo Welzla 11.05.2024 - 11.05.2024 jk classics Opening Party 2024 11.05.2024 - 11.05.2024 49. Sraz motocyklů čs výroby - Zrcadlová Koza 11.05.2024 - 11.05.2024 10. ročník Setkání přátel škodovek 11.05.2024 - 11.05.2024 Přednáška Triumph vs. Norton 12.05.2024 - 12.05.2024 Jarná motoristická burza KHV Holíč 12.05.2024 - 12.05.2024 Setkání historických vozidel 12.05.2024 - 12.05.2024 Soutěž "S veterány Českolipskem" 12.05.2024 - 12.05.2024 Veteráni pro Kociánku 15.05.2024 - 15.05.2024 Přednáška Motory 17.05.2024 - 17.05.2024 Sraz Renault clubu 17.05.2024 - 19.05.2024 XX , Po stopách hraběte Chorinského 17.05.2024 - 18.05.2024 Ameriky mezi sklepy 2024 - charitativní sraz 17.05.2024 - 18.05.2024 1. ŠumavskÝ sraz vozů AERO - 17.05.2024 - 19.05.2024

iVeteran.cz