Znovu veteráni a denní svícení

Zpět
  •  « 1 » »| 
    Příspěvky

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 3/13/2010 11:24:29 AM

    Ja nevim, venuji se motocyklum, kde to neni tak moc problematicke, ale mit auto, tak vymyslim nejake nenapadne drzaky a na ne nekam pod naraZnik HOMOLOGOVANE denni led sviceni. Baterka o tom ani nevi a je to z pohledu zelenejch muzicku i STK neprustrelne. No a nezbyva nez doufat, ze stejne jako vetsina vyspelych zemi povinne denni sviceni treba taky nekdy zrusime...

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 2/4/2010 7:27:23 AM

    u své tatry 75 předělávám elektriku na 12V a dynamo 200W.též montuji výstražná světla-směrovky a do zadních světel použiji co nejsvítivější žárovky s LED diodami.Je to sice "kurvení" originálu,ale výměna dynama + žárovek trvá pár hodin.A bohužel od roku 1935,kdy bylo vozidlo vyrobeno,se provoz výrazně změnil.Netoužím po tom,aby mě nějaký debil se svou nadupanou fábií sestřelil ze silnice.Veteráni na silnicích překážejí ale tím,ře ostatní po nich koukají (přímo čumí) a nevěnují se řízení svého vozidla.

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 2/1/2010 2:04:12 PM

    A kde je stanovena minimální plocha blinkrů? :?:

    Podobná nehoda se stala i mě (v r. 1992). Při odbočování doleva mě zezadu napral kluk se žigulem. Měl jsem štěstí že tehdy ještě nebyly žádné Šilhánovské repliky a já tak měl na T-57A vzadu klasický ,,traktoráky,, (kulaté světlo rozpůlené na oranžovou a červenou polovinu, tehdy běžně používané (a tedy i schválené) na náklaďácích, traktorech a jiné technice).

    Jinak souhlasím s tím že ,,líp už bylo,,. :twisted:

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 2/1/2010 9:49:49 AM

    Pro Oldboye-máte pravdu,i já jsem nad elektrikou mých Popularů dost přemýšlel,ale pěkně dobíjí jen jeden-liduška 995.
    Ta havárie,to je pro mě připomínka,když mého bratra jedoucího v Tatře 57,s platnou TK naboural Němec v BMW a to zezadu.Prý přehlédl ,že odbočuje doleva a předjížděl ho.Vinen byl bratr :!: prý proto,že jeho blikače mají malou plochu.A i když prošel STK,nikde se nedovolal.
    Je to spravedlivé nebo ne?
    Možná si časem na naše auta i motocykly dáme velkoplošné ukazatele směru ze současných vozů...
    A že bude líp?Moc tomu nevěřím...

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 2/1/2010 9:49:12 AM

    vždycky se to dá vyřešit nějakýma přídavnýma světlama co jdou dobře odmontovat,pokud si do toho dáte diody tak stim můžete svítit do haluja a svítivost bude dostatečná 8)

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 2/1/2010 6:22:09 AM

    Denní svícení.
    Pokud je elektřina na 12 V, tak mám v parkovačkách 10 W halogenové žárovky a svítím parkovačkama. Mám to zapojeno tak, že pokud zapnu hlavní světla, tak ty parkovačky zhasnou. Přes den vůbec nikoho nenapadne, že to nejsou hlavní světla.

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 1/31/2010 9:16:45 PM

    Přidám se také do diskuse, ale stejná řeč se vedla v sekci automobily - téma dobíjení veteránů.
    Mám Populára SV, v elektrice 6v - komplet Scintila, dynamo 90 W.
    Problém je, že originál provedení prostě dnes nelze použít - zejména zadní osvětlení, dříve bylo jediné sdružené světlo na levé straně vozu. Vzhledem k dnešním předpisům, kde nejsou pro veterány výjimky je bohužel nutné doplnit předepsaný počet světel. Ušetřil jsem v hlavních světlech, kde místo 35 W jsem dal 15 W z pincka, zapojil jsem přední obrysovky tak, že po přepnutí na tlumené, nebo dálkové nesvítí, blinkry jsem zapojil tak, že vyklápěčky jsou odpojitelné samostatným vypínačem, do zadní světla jsem upravil tak, že brzdová a obrysová světla jsou sdružená a jsou osazená 2 sufitkami 5 W. Prostě jsem u elektriky strávil mraky času. Předpoklad je mít v dobrém stavu celou dobíjecí soustavu a dobře pečovat o akumulátor, což v třeba nyní v zimě řeším tzv. konzervačním dobíjením.
    Zevšeobecním jednu kauzu s veteránem - o nablýskaného předválečného veterána "zastavil" blbec se zánovním moderním autem, na první pohled očividně vlastní vinou-nedobrzdil. Dopravní nehodu odnesl vetránista, protože jeho osvětlení neodpovídalo předpisům o provozu na komunikacích a druhá strana spor vyhrála, protože ho neviděl.
    Dnes ani totiž nejde o to vidět, ale být viděn.
    Každý se tím musí nějak srovnat, nedávno jsem viděl jednoho cizince na motorce s karbidkou a měl ji udělanou na LED-kové osvětlení, protože u nich by s ní mohl jen na uzavřenou trať.

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 1/31/2010 9:59:00 AM

    Nedávno jsem na YouTube viděl záběry parních traktorů kdesi v Anglii, dovybavených pro jízdu po silnici oranžovými majáky :?:

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 1/31/2010 8:30:31 AM

    Díky za názory.Není jich moc,ale nevadí.Jsme rozděleni-jak už jistý čas poznávám-na 3 skupiny.

    Jedna ,kam patřím i já,je rozhodnuta mít auto ve zcela původním stavu,tedy s 6 V elektrikou ,nepřidávat nic ani k dennímu svícení a prostě jezdit tak jako dřív.A třeba i platit pokuty,jak se mi i stalo 2 krát :) .
    Druhá přejde na 12 V elektriku,čímž poruší originalitu,ale vyhoví současným předpisům.
    Třetí používá

    po úpravě světla pro denní svícení.
    Jen doufám,že nic horšího si na nás už nikdo nevymyslí-což takhle povinně do aut domontovat airbagy?
    At nám všem naše auta i motocykly letos dobře jezdí!

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 1/24/2010 6:39:18 PM

    Zdravím a zasílám svůj názor.
    Samozřejmě se mě libí, když je historické vozidlo v původním stavu, přesto ale při renovaci Populáru přejdu na 12V elektriku s 200W dynamem, abych mohl pořádně svítit a byl vidět.
    Mám strach z vysokého počtu šílenců na našich silnicích, kteří často zabíjí nevinné a já jim nechci dávat tím, že mě neuvidí, ještě větší šanci.
    Pokud pojedu na nějakou veteránskou akci, uvažuji vzít s sebou původní díly a třeba je tam vystavit s komentářem.

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 1/24/2010 3:08:09 PM

    Nikde ale není dáno že "historické vozidlo budiž udržováno a PROVOZOVANO ...stejným způsobem,jako v období svého vzniku" [b:bcabdf5765]na veřejných komunikacích[/b:bcabdf5765]. Klidně si jezděte doma po dvoře a nebo jej mějte vystavené ve vlastním muzeu. :twisted: :evil:
    Uvědomte si že se svými pomalými veterány brzdíte(me) provoz na veřejných komunikacích a ostatní ,,svobodní,, občané tak nemohou plně využít výkonu svých nových automobilů a v honbě za penězi se ,,svobodně,, pozabíjet.

    Se slzou v oku vzpomínám na doby kdy jsem se svojí Hadimrškou mohl bez obav uhánět po dálnici, či vjíždět bez omezení do větších měst. :cry:
    Znovu veteráni a denní svícení
    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 1/24/2010 1:16:00 PM

    Dne 23. 1. 2010 jsem se zúčastnil opětného proškolení testačních komisařů.Bylo nás přítomno asi 150 a opět se dostalo do programu svícení vozidel ve dne.Bohužel je téměř jisté,že veteráni mít výjimku nebudou,spíš naopak,měli bychom být vidět víc než ostatní!Tak mi to připadá,že nám snad předepíší nejen svítit,ale mít i oranžový maják.
    Od 1.1. 2010 platí nový Mezinárodní technický kodex FIVA 2010.V bodu 4 se píše,že "historické vozidlo budiž udržováno a PROVOZOVANO ...stejným způsobem,jako v období svého vzniku."To podle mne znamená,že vozidla,protože nejsou konstruována pro stálé svícení,by svítit nemusela,protože např. ve 30. letech,kdy naše Aerovky,Populary,Zetky atd.vznikly,bylo normální nesvítit.
    Kodex sice i stanovuje,že vozidlo může být upraveno tak,aby vyhovovalo dnešním předpisům,ale to by znamenalo namontovat si např. do Aera 500 elektriku z Fabie,a bylo by po starostech.Tím ale vozidlo ztratí historickou původnost a to Kodex neumožnuje.
    A tak se ptám:co s tím,jaké jsou vaše názory ?
    A neměla by třeba Federace klubů historických vozidel na základě doporučení Kodexu FIVA 2010 víc tlačit na pány poslance aby ke změně došlo?
    P.S.Sám jezdím auty ze 30. let,dynamo 90 W a 250 km na soutěž při svícení nedojedu.Ověšovat si auto,nebo motorku dnešními světly pro denní svícení nechci a nejen já mám tento názor. :idea:
 
Celkem inzerátů:
24867
Za posl.24 hodin:
60
 
Počet online uživatelů:
?
Auto moto burza. 17.04.2021 - 17.04.2021 ZRUŠENO! Tradiční kladenská burza historických vozidel 24.04.2021 - 24.04.2021 Cestujeme veteránem 250 let po cestách F.L.Věka 24.04.2021 - 24.04.2021 Burza Chrášťany u Českého Brodu 25.04.2021 - 25.04.2021 Auto-Moto-Blešák Strakonice 25.04.2021 - 25.04.2021 Retro Tour Liberec 01.05.2021 - 01.05.2021 Tradiční jarní burza v Červené Vodě 01.05.2021 - 01.05.2021 2. ročník Rouškové Jízdy 01.05.2021 - 01.05.2021 Burza Letiště Bohuňovice u Olomouce 15.05.2021 - 15.05.2021 Burza Nupaky 22.05.2021 - 22.05.2021 Burza Chrášťany u Českého Brodu 23.05.2021 - 23.05.2021 8.jarní wartburg sraz Seč 2021 28.05.2021 - 30.05.2021 Jízda historických vozidel okolím Plzně 29.05.2021 - 29.05.2021 Chotusice - burza historických vozidel, dílů a starožitností 05.06.2021 - 05.06.2021 Ondřejovský Krpál 2021 05.06.2021 - 05.06.2021 Historická vozidla v E-motion u Avionu 2021 06.06.2021 - 06.06.2021 Sraz přátel značky Jawa v rodišti zakladatele F. Janečka 12.06.2021 - 12.06.2021 XIX. Veteránské rojenÍ & sraz anglických vozů na Zámku v Lobči 12.06.2021 - 12.06.2021 Výjezd veteránů na Ještěd 12.06.2021 - 12.06.2021 Morava 2021 Svatý Hostýn VIII.Pouť klubů a přátel HV. 19.06.2021 - 19.06.2021

iVeteran.cz