ŠKODA na výstavě Techno Classica 2018

Na 30. ročníku výstavy historických vozidel a youngtimerů Techno Classica v německém Essenu představí ŠKODA AUTO ve dnech 21. až 25. března řadu unikátních vozů, které formovaly její 123letou historii. Vedle modelů se zvýšenou průchodností terénem půjde o zástupce třídy luxusních vozů, výrazné milníky na poli motorsportu i ve výrobě otevřených modelů.

Dominantou expozice automobilky ŠKODA budou vozy, které lze zařadit jako historické předchůdce dnes velmi oblíbené kategorie SUV. ŠKODA AUTO má v této oblasti velké zkušenosti, zejména ve stavbě vozidel se zvýšenou průchodností terénem a konstrukční robustností. To je případ všestranného vozu TREKKA, který vznikal v letech 1966 až 1972 na Novém Zélandu na vozu ŠKODA OCTAVIA a s rozsáhlým využitím jeho technických skupin, včetně motoru, převodovky či náprav. TREKKA se dodávala s některou z prakticky řešených dvou- až osmimístných karoserií, díky malým převisům a solidní světlé výšce si dobře vedla i v terénu, ačkoli disponovala jen pohonem zadních kol.

Na bázi úspěšného modelu ŠKODA 1101 TUDOR vznikl v roce 1947 otevřený vojenský vůz s účelně střiženou karoserií, vybavenou mimo jiné i sklopným čelním sklem a plátěnou stahovací střechou. Verze ŠKODA 1101 VO (a později P) sloužily armádě a bezpečnostních složkách. V roce 1952 pak debutoval typ ŠKODA 973 ,Babeta‘. Jen 3,5 metru dlouhý terénní vůz se vyznačoval přiřaditelným pohonem předních kol a extrémně dobrou průchodností terénem. Zvládal 58procentní stoupání, překonával překážky vysoké 25 centimetrů a nezastavily ho ani 60 cm hluboké brody, do paměti veřejnosti se zapsal účinkováním v hudebním filmu Kdyby tisíc klarinetů.

Zábavu v terénu evokuje na výstavě v Essenu ŠKODA BUGGY typ 736, která na počátku 70. let vystihla módní trend lehkých "plážových" vozidel. Na podvozku modelu ŠKODA 100/110 se čtyřválcovým motorem o objemu 1,1 litru a výkonu 53 k vzniklo v letech 1972 až 1975 pět návrhů nevšední buggy – jeden ve vývojovém oddělení automobilky, čtyři další v jejím odborném učilišti.

Vstup do segmentu SUV zahájila automobilka v březnu 2005, když na ženevském autosalonu představila atraktivní studii YETI, v září téhož roku pak na autosalonu ve Frankfurtu následovalo otevřené provedení ŠKODA YETI CABRIO - zářivě oranžová studie s odnímatelnou pevnou střechou nad předními sedadly a stahovací plátěnou střechou nad druhou řadou sedadel.

Vedle předchůdců segmentu SUV si ŠKODA AUTO na výstavě Techno Classica připomene i 60. výročí od zahájení sériové výroby nadčasově elegantního 2+2místného roadsteru ŠKODA 450, který začal sjíždět z výrobní linky v závodě v Kvasinách v červnu 1958. V Essenu ale nechybí ani zástupci úspěchů značky ŠKODA na poli motorsportu. Konkrétně jde o sedan ŠKODA 120S Rallye z roku 1971. Původní objem čtyřválce 1 173 cm3 ŠKODA později zvětšila na 1 286 cm3, aby co nejlépe využila zařazení ve třídě do 1,3 litru. Tím už 120koňový speciál 120S Rallye připravil půdu pro sportovní kupé 130 RS. Okruhové speciály zastupuje ŠKODA FAVORIT 136 L/H – vůz z roku 1992 se sníženým podvozkem a motorem 1,5 litru o výkonu 135 koní tehdy startoval v okruhovém poháru Veedol na Nürburgringu.

Bohatou historii výroby luxusních vozů značky ilustruje v Essenu ŠKODA 645, která se veřejnosti představila poprvé na autosalonu v Praze v roce 1929. Pod kapotou pracoval šestiválec o objemu 2,5 litru, jenž podával výkon 45 koňských sil a umožnil vozu dosáhnout rychlosti až 90 km/h. Jako nová vlajková loď značky ŠKODA se v roce 1934 představila moderní ŠKODA 640 SUPERB. Ta měla tehdy inovativní šasi s centrální nosnou rourou a nezávislým zavěšením kol.

Expozice ŠKODA AUTO ukáže i průběh renovace historických automobilů, a to na příkladu vozu ŠKODA POPULAR z roku 1937, vystaveného v působivém dioramatu.

\\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\
 
Celkem inzerátů:
28533
Za posl.24 hodin:
32
 
Počet online uživatelů:
?
Výstava historických vozidel na zimním stadionu v Rokycanech 27.04.2024 - 01.05.2024 Cestujeme veteránem 250 let po cestách f.l.Věka 27.04.2024 - 27.04.2024 Tradiční Burza Kladno 27.04.2024 - 27.04.2024 XII. ročník Veterán Párty 2024 27.04.2024 - 27.04.2024 Auto-moto burza Leskovec (okres Vsetín) 27.04.2024 - 27.04.2024 Jarní Motoristická Burza 27.04.2024 - 27.04.2024 Jarní Retro Garáž (burza + aukce veteránů) 27.04.2024 - 27.04.2024 Výstava historických vozidel v Novém Městě nad Metují na zámku 27.04.2024 - 27.04.2024 Vehikl Lukavice 27.04.2024 - 27.04.2024 200km Československem 2024 Start nové sezóny 27.04.2024 - 27.04.2024 Automobilové klenoty 2024 27.04.2024 - 27.04.2024 Ze zámku na hrad 28.04.2024 - 28.04.2024 Burza a Bleší trhy Přerov 28.04.2024 - 28.04.2024 Prvomájová vyjížďka historických kol Nový Bor 01.05.2024 - 01.05.2024 Veveří 2024 01.05.2024 - 01.05.2024 XXVi. okruh Českobrodský 01.05.2024 - 01.05.2024 Prvomájová jízda veteránu Frýdek-Místek 01.05.2024 - 01.05.2024 Zahájení veteranské sezóny 2024 01.05.2024 - 01.05.2024 Tradiční jarní burza a bleší trhy 04.05.2024 - 04.05.2024 Burza Nupaky 04.05.2024 - 04.05.2024

iVeteran.cz