Tatra 57A cabrio

Zpět
  •  « 1 2 » »| 
    Příspěvky

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 21. 3. 2014 11:47:22

    Po delší době píšu, jak to vše dopadlo. Podařilo se mi zakoupit kompletní motor s celou přední nápravou na T57A rok 36. Dlouho někde stál, ale komprese vypadá lepší, než na tom co mám v autě.
    Ještě by mě zajímalo, jak se lišili spojky a převodovky na T57, T57A,T57B. Určitě to bylo vše zaměnitelné, ale byli stejné převody apod. ? A co třeba roury a zadní nápravy ?
    Chtěl bych si časem koupit vše rezervní, ale na burzách nebo v inzerátech je to vymontovaný z aut a poznat to je asi opravdu o kovaném Tatrovkáři.
    Budu vděčen za všechny rady.

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 24. 11. 2013 18:11:53

    Karle, bydlíme nedaleko, šlo by se kontaktovat?
    Z muzea mi psali, že v záznamech je uvedena Tatra 57B, ne K.
    Já jsem také zjistil, že bloky měli nálitky z obou stran, jinak snad jen ty ventilová víka.

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 19. 11. 2013 16:09:33

    T-57K jsem neměl a tak o něm moc nevím, ale podle toho že má stejnou maximálku jako T-57B předpokládám že převody budou stejné. Maximálně bude někde něco zesílené, aby to vydrželo horší zacházení. Každopádně vzhledově je podvozek T-57K stejný jako T-57B. Liší se jen zvednutým výfukovým potrubím s tlumičem přichyceným na diferáku, masivním nárazníkem s háky vepředu a s hákem vzadu na diferáku a sacím potrubí se šroubovacími uzávěry pro usnadnění startování v ,,sibiřských,, podmínkách. Někde jsem četl že klikovka motoru ,,K,, je vzadu na kuličkovém ložisku, ale motor ,,K,, co jsem měl já jí měl normálně na kluzném, jako civilní ,,A/B,, motory. Také jsem četl že ,,K,, má jinou vačku proto má jiný průběh výkonu, ale ten můj jí měl stejnou jako ,,B,,. Dalším rozdílem by měly být ,,litinové,, ventilové komory stejného tvaru jako civilní hliníkové. Káčkové motory také měly dost často blok motoru s nálitky na startér na obou stranách, ale tyto bloky se dost často používaly při GO i na jiné T-57/A/B/K.

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 18. 11. 2013 17:51:11

    Díky, zítra to prozkoumám. Karle, mohli bychom se spojit soukromě? Mám uvedený e-mail v profilu.

    Jak se lišili motory T57A a T57B jsi popsal. Zajímalo by mě, zda se nějak lišili motory T57B a T57K. A co převodovky? Měli K třeba převody do pomala?

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 14. 11. 2013 13:39:53

    Rok výroby 1937

    V roce 1936 byl změněn název firmy na ,,Závody Ringhoffer-Tatra a.s. Kopřivnice,, jinak je štítek v zásadě stejný.



    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 14. 11. 2013 13:12:37

    Rok výroby 1936

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 14. 11. 2013 5:27:40

    Taky máš štítky ještě tady: http://www.veteranservice.cz/veteran2010.pdf

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 14. 11. 2013 5:23:44

    Ani jeden ze štítků, které jsou prakticky identické a liší se jen „[i:64faaaeb91]barvou[/i:64faaaeb91]”, na mne nepůsobí realisticky a [b:64faaaeb91]dobově[/b:64faaaeb91]. Mohu se jistě mýlit, originál neznaje, ale vypadají až moc „[i:64faaaeb91]počítačově[/i:64faaaeb91]” :?.
    [color=#E5CE8B:64faaaeb91].[/color:64faaaeb91]

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 13. 11. 2013 17:37:28

    Děkuji všem za rady. Po dnešní zevrubné prohlídce Tatřičky jsem konečně našel "kompletační" čísla. Našel jsem je na obou dveřích na svislé příčce výdřevy v místě středového pantu. Číslo je 5426. Je očividné, že asi každá parta ve fabrice dávala čísla na jiná místa. Na motoru jsem jiné číslo, než jsem uváděl, nenašel. Jen na na ventilátorové skříni počátek čísla ZK8-5227. Napíšu tedy znovu do Kopřivnice. Samozřejmě se podělím o výsledek. Ještě jednou děkuji.

    Mohl by jste mi někdo, prosím, poslat fotku, jak vypadá originální štítek na Tatru 57A (vaše číslo můžete překrýt). Jde mi o to, abych zakoupil v budoucnu ten správný štítek. Nebo alespoň poradit, co je správně v nabídce na netu. Našel jsem toto :
    http://www.buchtara.cz/buchtara/eshop/1-1-Vyrobni-stitky/1-2-Tatra/5/310-Vyrobni-stitek-Tatra-57A dále např. toto :
    http://www.uszone.cz/bodyplates/eshop/21-1-Tatra/0/5/13-Tatra-57A-Vyrobni-stitek

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 12. 11. 2013 18:09:51

    Čísla:




    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 12. 11. 2013 16:09:53

    Našel bych si nejbližší klub, který má oprávnění testovat HV a domluvil bych se přímo s nimi.
    Nejsem sice znalec Tatrovák, ale jestliže je rám původní, nezbastlený, bez úprav, stejně jako zbytek vozu (typický standart dle původních dobových materiálů výrobce), jde tady zejména o určení roku výroby a typu. Což se nechá dle různých náznaků jako jsou nálitky, průměry a provedení různých součástek vcelku určit. Pak bych zašel na registr vozidel, který dělá HV a domluvil bych se na přidělení čísla rámu.

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 12. 11. 2013 16:05:54

    Kompletační číslo je také na dveřní výdřevě v místě spodního pantu pod deskou čalounění.
    Vkládám foto kompletačního čísla na spodní hraně předního blatníku a na podpěře stupačky.



    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 12. 11. 2013 4:34:01

    Prosím o radu zkušené tatrováky. Jak jsem psal, kontaktoval jsem Kopřivnické muzeum. Poslal jsem číslo motoru :
    [b:23516f54a9]ZK8-5227
    0/0149521[/b:23516f54a9]
    Číslo je vyraženo na levé straně bloku motoru. Bohužel takové číslo v Kopřivnici neznají. Mohlo by prý jít o dodatečně přidělené číslo motoru kupovaného jako náhradní díl. Také by prý mohlo jít o značení "konfiskátu" z období II.sv. války. Každopádně, jak jsem psal, jiné číslo se mi na autě nepodařilo najít. A to ani dle Vašich rad takzvané kompletační číslo. Doma mi stojí Tatra, která nejde podle ničeho identifikovat.
    Mohl by jste mi někdo poradit, jak postupovat? Vše bych chtěl vyřešit, než se pustím do renovace.

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 14. 11. 2013 13:56:30

    Spoustu zajímavých věcí najdeš tady :
    http://www.tatraportal.sk/forum/viewtopic.php?f=21&t=1335

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 15. 11. 2013 7:06:17

    Ad [b:240df014ee]Karel[/b:240df014ee]: Takže jsem se samozřejmě nemýlil ... [i:240df014ee]jiný font, jiná sazba a vůbec [/i:240df014ee]:wink:.
    [color=#E5CE8B:240df014ee].[/color:240df014ee]

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 18. 11. 2013 11:57:09

    Děkuji Karlovi za fotky a ostatním za komentáře.
    Dnes jsem dostal zprávu z Kopřivnického muzea. Dle "kompletačního" čísla je karoserie opravdu originál kabriolet, výroba 30.7.1936. Je to z 200ks serie od č.5253 do č.5452.
    Asi tedy kontaktuji nejbližší VCC (u nás je to VCC Česká Lípa) a zkusím se nějak domluvit.

    Přišla i doplňková informace k číslu motoru - pravděpodobně se jedná o motor z Tatry 57B z roku 1943.

    Tedy můj další dotaz - v té době se vyráběli vojenské verze - Tatry 57K. Nemohl by to být motor z tohoto ? Lišili se nějak motory civilních Tater 57 od těch vojenských ? Dotaz jsem poslal i do muzea Tatra.

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 18. 11. 2013 13:25:33

    Odkud jsi?
    Motory se samozřejmě lišší, ale jsou vzájemně záměnné. Sám mám v T-57A na původním bloku válce a vahadlové komory z T-57K a klikovku s vačkou z T-57B. Pokud ti to neřeknu, tak to nepoznáš, a i odborník by měl problém to poznat. Mám dojem že už jsem tady někde ty rozdíly popisoval.

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 18. 11. 2013 14:52:26

    Tak to jsme docela blízko :lol: Já jsem ze Šluknovska a občas si zajedu do Zákup na burzu, nebo do Č.L. na sraz.
    Zásadním rozpoznávacím prvkem ,,větších,, válců motoru T-57B/K (vrtání 73mm) jsou ,,žlábky,, na válcích, umožňující našroubování příchytných matic válců (válce jsou kvůli většímu vrtání širší a tak se musely příchytné matice částečně ,,zapustit,,). Dalším rozdílem je to že menší válce T-57/A (vrtání 70 mm) mají díry na svíčky 18 mm a větší válce (73mm) mají díry na svíčky 14 mm. Ale pozor ty díry mohl už někdo v minulosti upravovat. Dalším problémem je že po válce se v rámci ,,unifikace,, jako náhradní díl k menším motorům dodávaly odlitky širších válců (tedy se žlábky a 14 mm svíčkou) ale vrtané jen na 70 mm. K tomu si přidejte různé samodomo opravy a úpravy a je vám jasné že bez rozebrání motoru se 100% jeho obsah určit nedá.
    Kdysi jsem koupil motor z T-57B který měl na obou stranách válce se žlábky a 14mm svíčky a po jeho rozebrání jsem zjistil že jedna strana měla vrtání 73mm a druhá 70mm (a taky to jezdilo). Klikovka T-57/A má většinou protizávaží dodatečně přišroubovaná a menší průměr ojničního čepu, zatím co klika T-57B/K má většinou protizávaží odlité vcelku s klikou a větší ojniční čepy. Samozřejmě že se občas vyskytnou vyjímky. Ta protizávaží jsou viditelná (a tedy rozpoznatelná) kontrolním okénkem na vrchu bloku motoru.
    Ty Béčkové (Káčkové) motory se na T-57/A v pozdějšách letech montovaly dost často. Údajně se ještě v 70tých letech daly sehnat v Mototechně, nebo jako výprodej z Armádních ,,uloženkových,, zásob. Navíc to s nima lépe jezdilo :wink:

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 18. 11. 2013 14:27:47

    Jsem z Českolipska - konkrétně nedaleko Nového Boru.
    Vypadá to, že budu shánět originál motor z Tatry 57A. Pro mě je tento motor nyní asi nanic. Pokud by se ukázalo, že tam mám motor z T57K, bude to zajímavé zjištění. Pokud by měl někdo zájem, můžeme se domluvit na osobní prohlídce. Já to nepoznám. Co jsem se dočetl na různých diskuzích na internetu, dělali se s motory různé věci a pozná to asi jen opravdový odborník.

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 19. 9. 2013 5:43:58

    Díky za rady. Už jsem mluvil s pánem v muzeu Tatra, který mi poradil. Problém je jediný - mimo čísla na motoru jsem zatím nikde na autě nic jiného nenašel. Mám tedy poslat číslo motoru a on zjistí vše, co v záznamech najde. Tak uvidíme. Vše lze řešit přes e-mail.
 
Celkem inzerátů:
28610
Za posl.24 hodin:
48
 
Počet online uživatelů:
?
Jarní Rallye 2024 23.05.2024 - 26.05.2024 10. sraz Mercedes-Benz Tachov 2024 24.05.2024 - 26.05.2024 AIR-AUTO-moto veteranfest Drahotuše 24.05.2024 - 26.05.2024 Výstava motocyklů Ogar 24.05.2024 - 26.05.2024 Na Ogaru zemí českou 2024 24.05.2024 - 26.05.2024 Orientační závod historických vozidel Vysočina 2024 24.05.2024 - 26.05.2024 11. jarní Wartburg sraz Seč 24.05.2024 - 26.05.2024 Sraz automobilů Moskvič 24.05.2024 - 26.05.2024 34. sraz Škoda historic fan clubu Hradec Králové 24.05.2024 - 26.05.2024 Schöberbergrennen 2024 24.05.2024 - 26.05.2024 Po pašeráckých stezkách 25.05.2024 - 25.05.2024 Burza Bohuňovice u Olomouce 25.05.2024 - 25.05.2024 Burza Tchořovice 25.05.2024 - 25.05.2024 Jízda veteránů pod Ještědem 2024 25.05.2024 - 25.05.2024 Victorinox Britská Rally Kokořín 11 25.05.2024 - 25.05.2024 Veteran Rallye Ostrava 2024 25.05.2024 - 25.05.2024 32. Rasmussenovy Lažany 25.05.2024 - 25.05.2024 34. JHV okolím Plzně 25.05.2024 - 25.05.2024 Studenecké míle 17.ročník 25.05.2024 - 25.05.2024 MotorFest Slatinice 25.05.2024 - 25.05.2024

iVeteran.cz